lördag 10 mars 2012

Träningsupplägg

Hur ser mitt träningsupplägg ut för de här 13 veckorna då? Eller ja, 4 veckorna till att börja med.




  • Promenad eller cykla på motionscykeln hemma i ca 30-60 min på morgonen innan frukost. Helst 7 dagar i veckan, minst 5 dagar/vecka.


  • Styrketräning, har ett upplägg för 4 dagar i veckan (axlar/mage, bröst/triceps, rygg/biceps, ben), kommer troligen inte hinna/kunna träna just klassisk styrketräning 4 ggr i veckan, men schemat får rulla på helt enkelt. Blir det 3 pass en vecka, börjar jag nästkommande vecka med passet som inte blev av och sen börjar jag om från pass 1.


  • Kettlebells tränar jag en gång i veckan, varje torsdag. Detta byts ut mot styrketräning om motivationen för KB tryter.


  • Löpning. Ojojoj, denna löpning. Jag har några lopp inplanerade under året, härnäst SpringCross i april så det börjar verkligen bli dags att sätta fart med denna delen av min träning. Löpningen får bli av när det passar helt enkelt.

Ja, mitt träningsschema är lite rörigt. Prioriteringen ligger på morgonträningen som jag anser är mest fettförbrännande, även om motiveringen att "större muskler ger högre förbränning" så har jag styrketränat väldigt mycket tidigare och det har inte gett mig någon direkt fettförbränning så morgonträningen är absolut viktigast. Önskan och viljan ligger i att sätta igång mer med löpningen och vila lite med styrketräningen ett tag, men jag kommer nog just nu mest gå på känsla och lust, vad vill jag träna inte vad jag borde träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar