onsdag 14 mars 2012

Styrketräning

Igår var jag på gymmet. Jag var nära att banga ur och sätta mig på min kära motionscykel igen och trampa mig igenom ett gäng avsnitt av The Big Bang Theory istället.
Men jag sparkade mig själv i baken och intalade mig själv att jag inte var trött, att det inte var jobbigt att byta om och faktiskt gå ner till gymmet. För i min värld är det det jobbiga. Att klä på sig och gå utanför dörren, för att faktiskt gå till gymmet är ju ingen ansträngning. Det är ju hela 160 m till gymmets dörr från min port.
Väl på gymmet är det ju bara att försöka hitta rätt "mood" och gå in för styrketräning. Igår var det bröst och triceps på schemat, en av mina favoriter.

5 min/1000m uppvärmning i roddmaskin.
Bröst:
Bänkpress med hantlar
Bröstpress i lutande bänk med stång
Bröstpress i kabelmaskin
Armhävningar
Triceps:
Dips i avlastningsmaskin
Drag i rep
Hantel bakom huvudet

Avslutade med lite cykling hemma direkt efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar