måndag 19 mars 2012

Mål

Jag älskar att sätta upp mål i form av "när jag uppnått X får jag köpa Z".

När jag var klar med min utbildning från KTH och hade min civilingenjörsexamen köpte jag mig en alldeles för dyr handväska från Mulberry, en Alexa. Jag hade sparat 200kr i månaden för varje månad jag pluggat.

Förra året när jag började min viktresa, vilket jag nu gått upp igen, så hade jag mål för varje kilo jag tappade. Det kunde vara en hårborste, bricka från Svenskt Tenn eller liknande.

Jag ska även nu sätta upp mål på detta sätt, vilket jag bestämde i fredags efter att ha varit inne på Thomas Sabo på Biblioteksgatan i Sthlm. Thomas Sabo har en liten fin grön kameleont-hänge i sitt sortiment som jag är löjligt förtjust i och var sugen på att köpa där och då. Men bestämde mig genast att den får jag köpa när jag passerat 70 kg. Så om 5,3kg får jag gå dit och shoppa loss.

När jag nått mitt slutmål och känner mig mer än nöjd med mitt utseende, rätt mängd fett och rätt mängd muskler (min sambo kommer få vara lite domare här i samarbete med mig själv) då ska jag få köpa en Mulberry Lily. Borde egentligen ha ett viktmål här, men det är ju så svårt, vet ju inte hur jag ser ut vid 65,63,58kg eller hur långt ner jag kan komma och fortfarande må bra och se ut som jag vill. Jag tror dock att det är en gräns runt 60kg, om inte lite högre.

Någonstans däremellan 70kg och slutmålen vill jag unna mig ett smyckeskrin från antingen Svenskt Tenn eller Palmgrens.

Härliga mål, lite för kommersiella kanske, men jag tror de kan hålla mig på rätt kurs. Sen ska jag bara lyckas spara pengar till detta också ;)

Har ni något belöningssystem när ni uppnått ett mål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar