torsdag 5 januari 2012

Träning i veckan som gått

Den mesta av min träningstid tillbringas helt klart på gymmet, jag gillar styrketräning (lite rädd för att springa nästan, det är ju så jobbigt, men ska springa Tjurruset i höst så måste ta tag i detta när våren kommer) och för att det är vinter, kallt och mörkt ute.


Den här veckan har jag kört Spartan Warrior program, precis som föregående 3 veckor, jag har dock två pass kvar på denna vecka. Kul upplägg, väldigt varierad träning. Dock är passen ibland 15 min och då fyller jag ut tiden med "vanlig" styrketräning.


Tisdagens pass bestod av:

50x mountain climbers

50x matrix med TRX-band

50x Russian twist med kettlebell

20x rygglyft

50x skijumps med TRX-band

20x hindu push ups (verkligen supersvår!)

Warrior, och håll i 30 sek på varje sida


Detta var ett konditionskrävande och styrkekrävande pass som tog ca 30minuter.


Onsdagens pass:

5x marklyft (jag körde på 60kg)

5x toes to bar (jag kommer upp till ett L, inte längre)

5x rope climbs (inget rep att klättra upp för så jag gjorde pull ups med support av ett grönt gummiband.)

5x front squats (där stången ligger på bröstet med stöd av axlar och händer istället för bakom nacken, 30kg tills tekniken satt då jag körde 40kg).


Detta pass var endast styrka, vilket jag älskar! Gillar att träna riktigt tung styrketräning. Men vet mycket väl att jag behöver konditionen. Vill ha en allsidig kropp.


Efter varje pass har jag dessutom kört lite fettförbränning genom att cykla 30 minuter på ett pulsintervall på 60-70% av maxpulsen. Dock vet jag att 1 timme ger bäst effekt, och helst på morgonen innan frukost. Men efter träning är det näst bästa så jag kör det då jag är alldeles för trött på morgonen för att gå innan jobbet och det är så mörkt nu.

Men när våren kommer ska jag börja promenera en timme varje morgon istället, en riktigt bra start på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar