torsdag 15 mars 2012

jag är positiv

Det går verkligen framåt med min formtoppning, viktnedgång, fettförbränning, deff eller vad man nu ska kalla det.



  • Jag går upp varje morgon och sätter mig direkt på cykeln, de flesta kvällar gör jag någon ytterligare träning, löpning, styrketräning eller ytterligare ett cykelpass.


  • Jag tycker jag håller kosten bra. Och detta genom planering. Jag äter när jag ska äta och det jag ska äta. Har med mig två mellanmål och lunch i jobbväskan varje dag och äter dessa ungefär vid samma tider. Jag ser till att äta lagom till middag. För vid middagstid känner jag mig oftast som ett bottenlöst hål som skulle kunna äta hur många havreknäcke med kalkon och keso som helst. Jag känner att jag varit duktig och hållit mig från småätande, okynnesätande och godsaker.


  • Tack vare att jag ser allting i 2 veckorsperioder så känns det lättare. Det är bara för jobbigt att se slutmålet, vilket det är långt till i detta nu. Jag har ju två mål, 2 juni (bröllop) och 30 juni (slutet på 100 grymma dagar). Men nu på måndag morgon är det slutvägning för period 1 och invägning för period 2. Då ska jag även börja ta bilder, förebilder för 100 grymma dagar och bilder varje periodstart för att kunna se utvecklingen inte bara på vågen utan även på hur kroppen ser ut. Och detta är lättare att göra via bilder som ligger bredvid varandra än att se sig själv i spegeln.

Önska mig lycka till, nu är det bara en fre, lör och sön kvar sen ska jag äntligen få resultatet för period 1! Med tanke på hur bra det gått hittills så har jag höga förväntningar. Men det betyder också att jag måste se till att inte börja "slappa" och inte ge 100%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar