måndag 9 januari 2012

Aminosyror

Jag kan väldigt lite om tillskott och liknande när det kommer till träning. Dock är jag väldig nyfiken på att testa, dock vill jag ha någon rekommendation innan.


Jag har testat det här med proteinpulver efter träning, dock klarar jag bara inte av den där proteinsmaken. Saker och ting kommer upp snabbare än det går ner. Testat flera olika märken och smaker, funkar bara inte. Försöker få i mig protein via maten istället och direkt efter träning tar jag istället exemeplvis ett ägg för att få i mig lite näring och energi. Jag brukar äta middag direkt efter träningen, men kan ändå ta kanske 30-60 minuter innan första tuggan och jag behöver något direkt i anslutning till träningen.


Jag har läst hos Smaljeansen! om aminosyror och BCAA och BCAA Xplode från Olimp. Låter ju spännande, och intressant. Jag ser det som ett bra komplement för det där vassleproteinet jag bara inte får i mig.


Jag antar inte att det är något mirakelmedel, utan väntar på att se om jag får någon effekt, känner någon skillnad på träningen eller i kroppen. Så kommer en recension sedan... Helt oberoende recension måste tilläggas då jag för helt egna pengarna köpt min dos av BCAA Xplode från Fitnessbutiken.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar