fredag 6 januari 2012

Dåliga dagar kostmässigt och träningsmässigt

Haft några riktiga slödagar både träningsmässigt och kostmässigt, känns faktiskt helt bedrövligt!!

Träningsmässigt kan det sammanfattas med 0 träningsminuter, absolut z-e-r-o! Igår var tanken att jag skulle köra två Spartan Warrior pass, blev inte av. Och idag skulle vi ha joggat, M och jag.


Kosten då? Jag har just nu otroligt dåligt samvete och är arg på mig själv eftersom jag vet hur jag bör äta. Igår blev det en sväng till Barkarby för att besöka Bauhaus och IKEA ytterst snabbt. Började med lunch på Max, istället för det vanliga med 6 Nuggets, sallad och cola light så blev det 9 nuggets, pommes och lyxshake. Sedan blev det smörgåsar till middag.

Idag har jag följt upp gårdagens besvikelse med en halv Del Sole (kebabpizza med isbergssallad, lök, tomat, gurka), riskakor och Noblesse. Urk! Totalt onöjd med mig själv.


På söndag är det jag som lägger i en ordentlig växel med träning och kost. Från och med söndag ska jag inte äta godis. Dra ner på sockerintaget helt enkelt och börja i godisändan känner jag är en bra början. Jag har svårt för att få lyxa till det och ha ätardag på lördagar, det gör att jag till slut nu har dragit ut det på fredag och söndag också. Behöver lite mer strikta regler.


I vanliga fall håller vi en kost med ytterst lite vitt mjöl, ris och socker. Och jag som älskar pasta!!

Märker faktiskt att min mage får ett ytterst opassande beteende nu när jag ätit mycket carbs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar