onsdag 4 januari 2012

Det ska vara kul att vara jag

Läste idag detta inlägg hos Träningsglädje. "Det ska vara kul att vara jag."

Hmm... ja det fick ju iallafall mig att tänka till lite. Jag kan inte påstå att jag tycker att mitt jobb är kul. Det ger mig en kul lön varje månad och det är nog kul när det går framåt på jobbet och jag lär mig något nytt. Men till vardags? Nä inte så jättemycket kanske. Men samtidigt vantrivs jag inte på mitt jobb heller, men känner ibland att jag kanske skulle vilja göra något annat, egentligen. Helst inom sport och träning. Gärna med produkter då jag inte har något intresse i att exempelvis instruera klasser och jag är civilingenjör och vill jobba med produktutveckling.

Samtidigt pratade jag med några vänner för ett tag sedan och nämnde att "mitt jobb är inte så roligt" och fick då kommentaren att det är väldig sällan de har kul på jobbet.

För att kort summera detta korta inlägg: Ett inlägg med "det ska vara kul att vara jag" gav mig ångest och gjorde att jag kände mig misslyckad. Det kanske kan leda till goda tankar och att man gör förändringar i sitt liv så man har roligare eller mår bättre eller faktiskt börjar jobba med det man 100% vill, men i dagsläget känner jag att detta blogginlägg ger mig ångest! Men det kommer förhoppningsvis leda till att jag tänker annorlunda i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar